A Blog Expressing My Happiness Through Daily Lifestyle, Hobby And Simple Living.

Monday, August 3, 2020

Review Laverland Crunch Crispy Seaweed Snack, Sedap atau Tidak?

Hari ni saya nak buat review tak berbayar salah satu snek kegemaran saya iaitu Laverland Crunch Crispy Seaweed Snack perisa Sea Salt. Saya nak kongsi review snack seaweed kegemaran saya dalam blog ini supaya sesiapa yang berminat boleh juga cuba.

Saya beli snack ni di FamilyMart Rasah Kemayan, Seremban 2 tapi saya lupa berapa harga sebungkus seaweed snack ni. Saya suka makan seaweed tapi tak banyak seaweed snack halal. Kebanyakkan product seaweed berasal dari Korea.

Laverland Crunch Sea Salt Crispy Seaweed Sanck

Laverland Crunch Crispy Seaweed Snack ini dikeluarkan oleh MANJUN FOOD USA. Syarikat ini mengeluarkan seaweed snack dan seaweed salad topping di bawah jenama Laverland Crunch.

Diperbuat dari bahan semulajadi, 0% Trans Fat, Sea Salt, 0% MSG dan Vegan

Saya suka snack ini sebab ianya dihasilkan dari bahan semulajadi, rasa masin air laut, tiada lemak tepu, tiada MSG, tidak menggunakan product haiwan dan bebas gluten.

Laverland Crunch by MANJUN FOOD

Makan satu bungkus tak cukup sebab sikit, lepas ni boleh beli berbungkus-bungkus untuk stock, hehehehe.

All Natural Korean Seaweed

Selain perisa Sea Salt semulajadi, ada perisa Wasabi dan Habanero. Perisa wasabi sesuai kepada siapa yang suka pedas. Saya tak suka wasabi sebab pernah terkena bila makan saya terbatuk-batuk dan susah bernafas. Sejak itu saya serik makan wasabi lagi.

Rupa Crisp Seaweed Snack 

Inilah rupa sekeping crispy seaweed snack jenama Laverland Crunch. Makan sekeping tak puas, kena cuba sebungkus baru best! Maknanya snack ini memang sedap. Lepas ni saya nak cuba perisa cili Habanero. Inilah cili Habanero :

Habanero Peppers

"The habanero is a hot variety of chili pepper. Unripe habaneros are green, and they color as they mature. The most common color variants are orange and red, but the fruit may also be white, brown, yellow, green, or purple. Typically, a ripe habanero is 2–6 cm long." - Wikipedia


Siapa teringin rasa Laverland Crunch Crisp Seaweed Snack boleh cari di supermarket besar seperti AEON atau FamilyMart yang menjual product import dari Korea atau beli secara online di Lazada dan Shopee.

Setakat ini sahaja post santai saya.
Jumpa lagi di post akan datang.
Terima kasih.



Regards,



Share:

13 comments:

  1. Thanks for sharing, Redza. Akak tak pernah cuba lagi seaweed jenama ni.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Akak kena cuba baru tahu rasa sebenar :)
      Sama-sama kak sudi singgah blog saya.

      Delete
  2. menarik..tu la jenama ni tak pernah lagi cuba..boleh cari la lepas ni

    ReplyDelete
    Replies
    1. Silakan cari dan puas hati dapat rasa sendiri kann :)

      Delete
  3. Lepas makan jangan lupa gosok gigi tau hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hehehehe sudah tentu sebab banyak seaweed melekat di gigi :)

      Delete
  4. nampak sedap...rietta xpernah try lg...biasa yang tao kea noi tu je...kt pasar raya...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tao Kea Noi saya tak boleh makan sebab rasa MSG kuat nanti pening :(
      Tapi brand laverland ni okay sebab rasa masin original.

      Delete
  5. tak pernah rasa lagi ni. boleh la cuba nanti

    ReplyDelete
    Replies
    1. Silakan cuba Cik TK mungkin ada di pasaraya berhampiran :)

      Delete
  6. Nampak sedap.
    Tak pernah cuba lagi brand ni

    ReplyDelete
  7. Oh, saya ada jumpa kedai kat shopee. Pastu kat description dia tulis habanero & organic non halal. Saya oun tgh mrncari-cari lagi halal tak.

    ReplyDelete

Nota:

Setiap entri dalam blog ini adalah idea dan hasil tulisan saya. Mama selaku Admin Blog akan screen (tapis) / edit gambar, perkataan / ayat yang kurang sesuai supaya saya belajar menggunakan struktur ayat yang betul dalam penulisan. Oleh itu, dalam entri saya kemungkinan ada tulisan warna biru (penambahan) atau strike di mana ianya pembetulan ayat / perkataan dari mama saya. Harap maklum.

Saya sangat hargai sokongan dari pembaca. Terima kasih.

Hot News

Popular Posts

Copyright © The Redza Channelz | Powered by Blogger Design by ronangelo | Blogger Theme by NewBloggerThemes.com