A Blog Expressing My Happiness Through Daily Lifestyle, Hobby And Simple Living.

Thursday, October 31, 2019

Kedai Tayar Murah Di Bukit Kemuning, Shah Alam

KEDAI TAYAR MURAH DI BUKIT KEMUNING | Saya ingin menulis cerita tentang sebuah kedai tayar yang dikatakan murah terletak di Bukit Kemuning, Klang. Kedai ini bernama OSCAR Tyre Sdn Bhd. Menurut kata papa ramai orang beritahu bahawa kedai tersebut menjual tayar pada harga murah. Tujuan kami pergi ke sana semata-mata untuk tukar tayar kereta mama.

OSCAR Tyre Sdn Bhd
Saya tak pastilah sama ada kedai tayar tersebut menjual tayar pada harga murah atau sebaliknya tapi saya amat tertarik dengan susunan tayar-tayar yang banyak. Apabila kami sampai memang terlalu ramai orang sehingga saya dan mama terpaksa menunggu lama. Di situ ramai orang tukar tayar Mama kata : "Power juga business kedai tayar di sini.. Semua kerana marketing strategy."

Tayar-tayar jenama Falken
Saya tak ambil kisah sangat tentang harga tayar yang ditawarkan tetapi apa yang menarik perhatian saya ialah susunan tayar dan tempat meletakkan stok tayar disimpan dalam container.. Banyak tayar jenama Falken. Saya rasa terpegun kerana tidak pernah nampak tayar-tayar begitu banyak.

Posing dengan tayar

Sementara menunggu tayar kereta mama ditukar saya sempat mengambil gambar sebagai kenangan.

Saya rasa macam nak masuk dalam tayar tu jer. Mama pernah cerita yang semasa kecil mama pernah masuk dalam tayar tractor baru yang datuk saya beli ketika bermain bersama sepupu. Untuk pengetahuan pembaca, datuk saya memiliki kedai membaiki jentera berat. 

Orang ramai sudah berkurangan
Sesiapa antara pembaca abang, kakak, aunty dan uncle yang ingin tukar tayar boleh survey harga tayar di sini. 

Facebook page : OSCAR TYRE SDN BHD 




Saya ada baca di Facebook mengenai reviews kedai tayar ini, ada reviews positif dan negatif so kena pandai menilai. Tak cuba kita tak tahu..

Setakat ini sahaja post saya. Kita jumpa lagi di next post.
Bye..




Regards,



Share:

2 comments:

  1. Memang murah sbb tayar lama. Lepas Tu dia akan makan camber RM100, skimming disc RM100, valve RM20,rim bengkok RM100. Real scammer kalau X pandai pasal tayar.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Terima kasih atas perkongsian.. Semoga yang lain lebih berhati-hati..

      Delete

Nota:

Setiap entri dalam blog ini adalah idea dan hasil tulisan saya. Mama selaku Admin Blog akan screen (tapis) / edit gambar, perkataan / ayat yang kurang sesuai supaya saya belajar menggunakan struktur ayat yang betul dalam penulisan. Oleh itu, dalam entri saya kemungkinan ada tulisan warna biru (penambahan) atau strike di mana ianya pembetulan ayat / perkataan dari mama saya. Harap maklum.

Saya sangat hargai sokongan dari pembaca. Terima kasih.

Hot News

Popular Posts

Copyright © The Redza Channelz | Powered by Blogger Design by ronangelo | Blogger Theme by NewBloggerThemes.com