A Blog Expressing My Happiness Through Daily Lifestyle, Hobby And Simple Living.

Tuesday, October 1, 2019

Tercapai Impian Memiliki Boot Neymar Jr.

TERCAPAI IMPIAN MEMILIKI BOOT NEYMAR JR. | Saya suka bermain bola sepak. Tahun lepas saya tak berkesempatan menyertai akademi bola sepak. Apabila ada perlawanan bola sepak antara rakan sekelas, saya selalu rasa rendah diri disebabkan tiada skill bermain bola. Bila saya cerita kepada mama saya, mama saya pun kata saya boleh join akademi bola sepak yang dianjurkan oleh S2FC. Saya pernah cerita di entry ini.

Tahun ini saya sertai akademi bola sepak secara serius untuk mengasah bakat saya. Saya ingin memantapkan lagi skill permainan bola sepak. Kalau ada rezeki boleh wakil pasukan sekolah. Itu  hanya matlamat saya dan ianya bergantung kepada ketentuanNya.

Nike Puro Fenomeno boot

Semasa latihan bulan lalu, saya dapat rasa kasut bola saya sudah sempit. Sebelum ini saya ada kongsi cerita Misi mencari kasut bola. Malangnya kasut bola design terbaru Nike Silencio by Neymar Jr. tak sesuai dengan bentuk kaki saya. Sedih sebab tak dapat beli..  Saya teruskan pencarian dengan melayari website Nike.

Pada 8 April 2019, ibu bapa saya bawa saya ke aL-ikhsaN cawangan Bangi. Saya terpandang kasut ini. Warna pun cantik dan warna biru adalah warna kegemaran saya. Ini design lama pada ketika itu saya tak tahu sama ada masih ada di pasaran atau tidak. Kasut ini bernama Nike Puro Fenomeno.

Kasut bola Neymar

Apa yang best tentang kasut ini ialah di sebelah kaki kiri saya ada tulisan kecil bernama Ousadia manakala di sebelah kaki kanan tulisan kecil Algeria yang bermaksud Daring and Joy. Bahagian belakang pula ada tulisan Neymar. Saya beli boot ini berharga RM69.00 kerana ada diskaun. Harga asal ialah RM147.00. Jimat banyak sekurang-kurangnya tak membebankan papa saya.

Bergaya dengan kasut bola baru, Nike Puro Fenomeno

Sebenarnya saya mahu membeli boot 'Predator' 19.2 FG tetapi bila belek-belek semua boot ternampak boot ni terus minat, jadi saya pun beli. Alhamdulillah rezeki saya. Boot impian saya selepas ini ialah boot Nike Mercurial Vapor 13 Neymar atau dikenali sebagai 'Speed Freak'. Ianya hanya impian sebab mama kata next year berhenti dari S2FC kerana saya mesti beri tumpuan kepada peperiksaan UPSR. Begitulah kisah sadis, gantung boot la saya nanti.

Okay sampai sini sahaja post kali ini. Hingga berjumpa lagi dalam post akan datang.
Terima kasih sudi baca.


Regards,



Share:

0 Comments:

Post a Comment

Nota:

Setiap entri dalam blog ini adalah idea dan hasil tulisan saya. Mama selaku Admin Blog akan screen (tapis) / edit gambar, perkataan / ayat yang kurang sesuai supaya saya belajar menggunakan struktur ayat yang betul dalam penulisan. Oleh itu, dalam entri saya kemungkinan ada tulisan warna biru (penambahan) atau strike di mana ianya pembetulan ayat / perkataan dari mama saya. Harap maklum.

Saya sangat hargai sokongan dari pembaca. Terima kasih.

Hot News

Popular Posts

Copyright © The Redza Channelz | Powered by Blogger Design by ronangelo | Blogger Theme by NewBloggerThemes.com