A Blog Expressing My Happiness Through Daily Lifestyle, Hobby And Simple Living.

Tuesday, June 8, 2021

Berita Gembira Dari Google Adsense

Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera kepada semua pembaca blog saya.. Hari ini saya nak kongsi berita gembira tentang blog ini.

Untuk pengetahuan pembaca, setiap hari saya tulis dalam journal senarai barang yang saya ingin (wish lists). Tapi dari mana saya dapat sumber kewangan selain dari wang saku sekolah? Salah satu cara dengan mencari pendapatan sampingan iaitu melalui blog. Inspirasi saya terinspirasi daripada mama untuk membuat blog, kerana mama dapat menjana pendapatan sampingan hasil banyak dari blog iaitu melalui Google Adsense. Jadi saya pun mengikut jejak mama dengan mula berblogging mencipta akaun ini pada 27.04.2019. Saya pernah cerita tentang harapan saya melalui blog di sini : About Me 

Blogging

Selain itu, blog saya bertujuan memperbaiki bahasa dan tatabahasa saya. Tak sangka hampir 2 tahun saya mempunyai blog. Saya gigih mencari idea untuk blog post saya. 



Pada 23.05.2021, semasa saya menyemak email untuk melihat komen yang ditinggalkan oleh rakan bloggers di blog saya, tiba-tiba saya terlihat email dari Google Adsense ini.

Saya sangat gembira apabila permohonan Google Adsense untuk blog saya telah lulus, yahoooo!


Email gembira 

Ini adalah bukti yang saya sudah menerima Adsense. Saya rasa gembira tak terhingga, tak sangka sebelum ini saya berdepan banyak cabaran account tak boleh link dengan social media dan lain-lain. Berkat sabar, akhirnya saya berjaya dapat akaun Adsense, saya gembira sampai terlompat-lompat melompat keriangan.


Blog saya

Setelah mendapat khabar berita dari Adsense, mama bantu saya meletakkan code Adsense dalam blog. Kini blog saya sudah memaparkan iklan Adsense. Saya rasa gembira sangat. Terima kasih juga untuk para pembaca kerana sudi singgah di blog ini, kalau takde pembaca takdelah blog saya sampai ke tahap ini.


My blog ads

Walaupun akaun Adsense saya masih baru dan masih tiada pendapatan, saya akan berusaha hingga dapat menebus wang hasil dari blog ini. 

My Adsense account

Ini pendapatan saya melalui akaun Google Adsense yang baru lulus. Masih belum menjana sebarang income, sedih. Di kesempatan ini, saya nak ingin mengucapkan terima kasih sekali lagi kepada semua pembaca. Jangan lupa juga terus support saya. 



Ok, setakat ini sahaja dari saya sekian terima kasih.


Regards,



Share:

14 comments:

  1. Semoga boleh menjana pendapatan tambahan selepas ini

    ReplyDelete
    Replies
    1. In shaa Allah, semoga atok WP juga diluaskan rezeki.

      Delete
  2. Alhamdulillah.. Jangan sedih sebab 0.00 lagi .. Baru lulus. Soon, inshaAllah akan dpt $$$

    ReplyDelete
  3. tahniah sbb dah dpt display adsense di blog. Uncle pun ciput je income dari adsense ni. heran gak camne ada blogger yg buleh usd24 daily? Uncle ni dpt 24 sen daily ada la. huhuhuhu....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Alhamdulillah, terima kasih teacher.
      In shaa Allah kalau ada rezeki tak ke mana :)

      Delete
  4. Tahniah redza.. auntie doakan redza dpt apa yg redza idamkan

    ReplyDelete
  5. Alhamdulillah.. Semoga lebih gigih untuk memajukan blog.. jangan klik iklan sendiri, nanti Google tarik semula GA kita.. Saya dah beberapa kali kena tarik dengan Google.. Hehe..

    ReplyDelete
  6. Alhamdulillah . Tahniah ya keep up blogging

    ReplyDelete

Nota:

Setiap entri dalam blog ini adalah idea dan hasil tulisan saya. Mama selaku Admin Blog akan screen (tapis) / edit gambar, perkataan / ayat yang kurang sesuai supaya saya belajar menggunakan struktur ayat yang betul dalam penulisan. Oleh itu, dalam entri saya kemungkinan ada tulisan warna biru (penambahan) atau strike di mana ianya pembetulan ayat / perkataan dari mama saya. Harap maklum.

Saya sangat hargai sokongan dari pembaca. Terima kasih.

Hot News

Popular Posts

Copyright © The Redza Channelz | Powered by Blogger Design by ronangelo | Blogger Theme by NewBloggerThemes.com