A Blog Expressing My Happiness Through Daily Lifestyle, Hobby And Simple Living.

Monday, September 27, 2021

Baju Uniqlo Koleksi Jujutsu Kaisen Limited Edition

Assalamualaikum dan selamat sejahtera kepada semua pembaca blog ini. Penulisan blog kali ini, saya ingin menceritakan berkongsi cerita saya bersama keluarga pergi bejalan-jalan di AEON Mall, Nilai pada hari Sabtu, 18 September 2021 lalu. Setiap hujung minggu, saya dan keluarga akan merancang untuk keluar bersiar-siar bagi mengisi masa lapang. Walaupun masih cuak untuk keluar ke shopping mall tapi saya tawakal asalkan sentiasa disiplin dan patuh kepada SOP. 

Baju Uniqlo edisi terhad

Kami bertolak pada pukul 11.30 pagi untuk mengelakkan orang ramai dan tiba di sana lebih kurang pukul 12.15 tengah hari. Ketika itu masih belum ramai orang.. Apabila tiba di sana, mama membawa saya ke Uniqlo kerana ianya bertentangan dengan pintu masuk AEON Mall Nilai dan ianya adalah outlet kegemaran kami. 

MySejahtera

Sebelum memasuki outlet Uniqlo kami dikehendaki scan MySejahtera dan mengambil suhu badan diambil terlebih dahulu. Pekerja di situ mengarahkan kami memakai sarung tangan plastik untuk mengelak kuman atau virus. 

Rambang mata memilih baju di Uniqlo

Saya dan papa pergi mencari pakaian di bahagian lelaki manakala mama ke bahagian wanita. Kebetulan saya ingin mencari baju kerana semua baju saya sudah sempit. Semasa PKP saya asyik makan, belajar dan tidur. Saya kurang buat melakukan senaman sebab itu berat badan saya cepat naik.

Baju idaman saya koleksi Jujutsu Kaisen

Saya sudah lama memang ingin memiliki baju di Uniqlo. Kali ini saya ingin baju dari edisi terhad koleksi anime Jujutsu Kaisen. Selama ini saya hanya dapat lihat di website tetapi kebanyakkan saiz saya telah habis dijual. Apabila saya cari di Uniqlo, saya rasa gembira kerana baju saya idamkan ada di sana.

Kedua-dua baju yang saya pegang dalam gambar di atas adalah baju idaman saya. Baju berwarna hitam itu berharga  RM59.90 manakala baju berwarna kelabu berharga RM39.90.

Credit to Uniqlo website

Saya agak rambang mata memilih baju yang ada di sana kerana semua baju tersebut cantik-cantik belaka. Akhirnya saya terpaksa membuat pilihan. Saya pilih 2 helai baju tersebut.

AIRism mask by Uniqlo 

Bukan sahaja baju, saya juga tidak lupa untuk membeli AIRism mask berharga RM39.90 sebagai persediaan menghadapi kerana sesi persekolahan yang akan dibuka tidak lama lagi memandangkan Negeri Sembilan sudah memasuki Fasa-4.
Ini adalah bahagian hadapan kedua-dua baju yang saya pilih

Selepas membuat pilihan muktamad, saya terus menuju ke kaunter bayaran. Papa memberi saya duit dan saya sendiri membuat pembayaran di kaunter.

Beratur untuk membuat bayaran

Semasa beratur ingin untuk membuat bayaran, saya juga memastikan jarak antara pelanggan lain di hadapan berpandukan tanda yang terdapat di lantai.

Tiba giliran membuat bayaran

Tibalah giliran saya membuat bayaran.. 


Baju Uniqlo koleksi Jujutsu Kaisen Limited Edition

Saya sangat happy gembira kerana dapat membeli baju-baju ini. Saya juga ingin berterima kasih kepada mama dan papa kerana merealisasikan impian saya untuk memiliki baju edisi terhad Jujutsu Kaisen

Selepas ke Uniqlo barulah kami ke H&M, Kaison dan Diaso. Kami hanya ke outlet tertentu sahaja untuk mengelakkan orang ramai. Okay, sampai di sini sahaja cerita saya bersiar-siar di AEON Mall Nilai dan membeli baju di Uniqlo. Terima kasih kerana sudi baca blog saya. 


Regards,



Share:

3 comments:

Nota:

Setiap entri dalam blog ini adalah idea dan hasil tulisan saya. Mama selaku Admin Blog akan screen (tapis) / edit gambar, perkataan / ayat yang kurang sesuai supaya saya belajar menggunakan struktur ayat yang betul dalam penulisan. Oleh itu, dalam entri saya kemungkinan ada tulisan warna biru (penambahan) atau strike di mana ianya pembetulan ayat / perkataan dari mama saya. Harap maklum.

Saya sangat hargai sokongan dari pembaca. Terima kasih.

Hot News

Popular Posts

Copyright © The Redza Channelz | Powered by Blogger Design by ronangelo | Blogger Theme by NewBloggerThemes.com