A Blog Expressing My Happiness Through Daily Lifestyle, Hobby And Simple Living.

Saturday, January 4, 2020

Santai Petang Di Port Dickson Waterfront

SANTAI PETANG DI PORT DICKSON WATERFRONT | Selamat Tahun Baru saya ucapkan kepada semua pembaca blog ini.. Umum mengetahui bahawa Port Dickson Negeri Sembilan merupakan salah satu tempat peranginan popular di Malaysia. Ianya juga dekat dengan rumah saya, hanya mengambil masa lebih kurang 30 minit perjalanan menaiki kereta. 


Port Dickson Waterfront
Semasa cuti sekolah akhir tahun lalu, sepupu saya dari Muar datang ke rumah. Kami sekeluarga bawa dia mengambil angin petang di Port Dickson.

Port Dickson Waterfront

Apabila ke Port Dickson, kawasan menjadi tumpuan utama saya sekeluarga ialah di PD Waterfront. Kawasan di PD Waterfront seperti sebuah pekan yang terletak di tepi pantai. 

Sebelum ke Port Dickson Waterfront, kami singgah di pasar malam di Batu 4, Jalan Pantai. Saya beli jagung dalam cup dan bawa ke PD Waterfront untuk makan sambil bersantai. 


Restaurant McDonalds & tapak gerai

Banyak tarikan menarik disediakan di PD Waterfront selain hotel , antaranya restaurant McDonalds, Starbuck, Kenny Rogers, Pasaraya TF, food trucks, kedai pakaian, gerai makan dan sebagainya. Saya suka lepak sambil makan snek atau makanan segera yang dibeli di McDonalds atau Starbucks.

Starubucks Coffee

Terdapat juga aktiviti riadah bersama keluarga dengan bermain belon sabun dan menaiki basikal. Ianya disediakan untuk semua peringkat usia. 

Aktivit memancing di persisir pantai
Selain itu saya suka lihat orang memancing di persisir pantai di samping melihat kapal laut lalu.

Teruja melihat kapal laut
Ramai orang bersantai di tepi pantai
Kapal laut berlalu

Terasa tenang melihat air laut ditambah pula cuaca redup hingga tak sedar jam sudah menunjukkan pukul 7.00 malam.

Persisiran pantai Port Dickson

Overall, saya memang suka pergi ke Port Dickson Waterfront. Ianya sangat sesuai sebagai tempat beriadah bersama keluarga. Kita boleh makan-makan dan tengok pemandangan laut.



Regards,


Share:

0 Comments:

Post a Comment

Nota:

Setiap entri dalam blog ini adalah idea dan hasil tulisan saya. Mama selaku Admin Blog akan screen (tapis) / edit gambar, perkataan / ayat yang kurang sesuai supaya saya belajar menggunakan struktur ayat yang betul dalam penulisan. Oleh itu, dalam entri saya kemungkinan ada tulisan warna biru (penambahan) atau strike di mana ianya pembetulan ayat / perkataan dari mama saya. Harap maklum.

Saya sangat hargai sokongan dari pembaca. Terima kasih.

Hot News

Popular Posts

Copyright © The Redza Channelz | Powered by Blogger Design by ronangelo | Blogger Theme by NewBloggerThemes.com