A Blog Expressing My Happiness Through Daily Lifestyle, Hobby And Simple Living.

Sunday, January 10, 2021

Nike Court Borough Low 2 Review Kasut Baru Saya


Hi dan Assalamualaikum semua.. Blog post kali ini saya ingin cerita tentang kasut baru saya. Sebelum ini saya pernah cerita tentang salah satu kegemaran saya ialah mengumpul kasut idaman. Saya mula sudah minat dengan kasut idaman apabila menonton tengok satu YouTube channel FZHD. YouTube channel FZHD banyak berkongsi tentang review kasut yang saya suka. 

Kebetulan pula kasut lama saya Vans Old School sudah sempit. Masih ingat kasut lama saya, Vans Old School? Saya pernah kongsi cerita tentang kasut itu DI SINI. Pada awalnya, saya tak perasan kasut tersebut sempit sebab lama tak keluar berjalan-jalan. Hari itu, ibu bapa saya ingin keluar berjalan-jalan. Apabila saya sarung kasut lama tersebut baru saya perasan sempit dan kaki saya sakit.

Jadi mama terus bawa saya mencari kasut baru. Saya minta papa belikan saya kasut jenama Nike jenis Court Borough Low 2. Itulah kasut idaman saya kali ini. Dah lama saya kumpul duit untuk beli kasut ini tapi masih belum cukup sebab lama tak sekolah. Saya kumpul duit dari duit belanja sekolah. 

Nike Court Borough 

Jadi pada 26.12.2020 lalu, saya sekeluarga ke Mesa Mall di Nilai. Sebelum itu kami ke AEON Nilai tetapi kasut itu tiada. Kasut Nike Court Borough Low 2 ini memang rare jadi susah dapat di pasaran sekarang.

Scan MySejahtera jangan lupa

Masuk sahaja ke Mesa Mall kami terus menuju ke Original Classic. Saya berdebar sebab risau kasut ini juga tiada di sini. Alhamdulillah ada rezeki saya. Perasaan saya sangat gembira dan  tak sabar menyarung kasut baru. 

Sebelum beli kasut baru posing dengan kasut sempit

Beginilah design kasut Nike Court Borough Low 2. Kasut ini ilham dari bola keranjang retro. Saya memilih kasut ini kerana dalam kasut lembut dan selesa selain lagi satu ianya trendy. Dapat sahaja kasut, lepas bayar saya terus pakai.

Gambar kasut seterusnya saya tunjuk secara dekat dan terperinci. 

Nike Court Borough dari pandangan sisi
Nike Court Borough dari pandangan hadapan 
Nike Court Borough dari belakang
Simbol Nike warna putih di belakang kasut
Tapak kasut Nike Court Borough
Description kasut Nike Court Borough pada kotak

Untuk pengetahuan, harga asal kasut ini RM175.00 tetapi selepas diskaun 5% harga beli RM166.25. 

Yeayyy gembira dapat bergaya dengan kasut baru.. 

Bergaya dengan kasut baru

Sebelum keluar dari Mesa Mall haruslah bergambar sebagai kenangan..

Happy dapat kasut baru

Inilah cerita tentang kasut baru saya jenis Nike Court Borough Low 2 (GS). Saya kongsi cerita ini sebagai kenangan dan mungkin boleh dijadikan rujukan sekiranya ada yang berminat.

Saya juga ada buat video di YouTube untuk review kasut baru saya ini :


Okay sampai di sini sahaja blog post saya kali ini.
Terima kasih sudi baca dan jangan lupa tinggalkan komen supaya saya dapat ke blog anda.


Regards,



Nota:

Setiap entri dalam blog ini adalah idea dan hasil tulisan saya. Mama selaku Admin Blog akan screen (tapis) / edit gambar, perkataan / ayat yang kurang sesuai supaya saya belajar menggunakan struktur ayat yang betul dalam penulisan. Oleh itu, dalam entri saya kemungkinan ada tulisan warna biru (penambahan) atau strike di mana ianya pembetulan ayat / perkataan dari mama saya. Harap maklum.

Saya sangat hargai sokongan dari pembaca. Terima kasih.
Share:

6 comments:

  1. Ringkas dan putih sahaja kasutnya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Putih nampak bersih, saya suka tapi susah jaga.
      Terima kasih sudi singgah blog saya :)

      Delete
  2. Untunglah cucu atuk ni dapak pakai kasut mahal.

    ReplyDelete
  3. Cantik kasut baru Redza.. bagus tu menabung untuk dapatkan sesuatu..

    ReplyDelete
  4. bagusnya awak pandai menabung dari kecil. keep it up!

    ReplyDelete

Nota:

Setiap entri dalam blog ini adalah idea dan hasil tulisan saya. Mama selaku Admin Blog akan screen (tapis) / edit gambar, perkataan / ayat yang kurang sesuai supaya saya belajar menggunakan struktur ayat yang betul dalam penulisan. Oleh itu, dalam entri saya kemungkinan ada tulisan warna biru (penambahan) atau strike di mana ianya pembetulan ayat / perkataan dari mama saya. Harap maklum.

Saya sangat hargai sokongan dari pembaca. Terima kasih.

Hot News

Popular Posts

Copyright © The Redza Channelz | Powered by Blogger Design by ronangelo | Blogger Theme by NewBloggerThemes.com