A Blog Expressing My Happiness Through Daily Lifestyle, Hobby And Simple Living.

Tuesday, January 12, 2021

Pemulangan Buku Teks Selepas Tamat Sekolah Rendah

Hi dan Assalamualaikum semua.. Kembali lagi bersama saya di blog ini. Kali ini saya ingin bercerita tentang hari terakhir saya bersekolah di sekolah rendah. Pada 17.12.2020 lalu merupakan hari terakhir saya ke sekolah rendah. Pada hari itu, sesi pemulangan buku teks tahun 6 Jujur. Guru Kelas telah menghantar mesej melalui group WhatsApp 6 Jujur mengingatkan kepada semua pelajar untuk kumpul semua buku-buku teks, ikat dan senaraikan semua buku teks yang ada. Pelajar yang hilangkan buku teks perlu bayar harga buku yang hilang itu. Alhamdulillah, semua buku teks saya lengkap.

Pemulangan Buku Teks Sekolah

Guru Kelas juga ada mengemukakan Carta Alir Penyerahan Folder Sijil Murid & Pemulangan Buku Teks Tahun 6 2020 untuk dipatuhi supaya proses berjalan lancar. Ketika Covid-19 ini semua kena patuh kepada SOP.

SOP Pemulangan Buku Teks Sekolah

Saya pergi ke sekolah dengan papa. Saya masuk dahulu ke sekolah untuk urusan pemulangan buku teks manakala papa masuk ke sekolah selepas saya keluar. Papa ke pejabat sekolah untuk menguruskan penempatan sekolah menengah saya. 

Hari terakhir di sekolah rendah

Hari terakhir saya di sekolah ini sebagai pelajar sekolah rendah. Ketika itu, saya tak berjumpa dengan kawan lama sekelas sebab mereka datang pada waktu yang berbeza. 

Sedih meninggalkan sekolah rendah

Selepas pemulangan buku teks, saya dapat semula sijil-sijil sepanjang penglibatan saya dalam aktiviti di sekolah rendah. Ada antara sijil utama saya aktiviti di peringkat daerah, negeri dan kebangsaan. 

Sekolah rendah saya

Cepat sungguh masa berlalu, sudah 6 tahun saya berada di sekolah ini. Saya rasa sedih kerana terpaksa meninggalkan sekolah ini. Sebenarnya saya sendiri tak faham perasaan saya ketika ini sama ada happy atau sedih. Saya gembira dan rasa tak sabar nak sekolah menengah, tapi saya pun sedih dan tak sampai hati lagi nak bila terpaksa tinggalkan sekolah ini. Begitulah perasaan saya, susah nak explain.

Begitulah cerita hari terakhir saya di sekolah rendah. Maka tahun 2020 secara rasmi saya tamat sekolah rendah. Saya cerita di sini sebagai kenangan terindah. 

Terima kasih tak terhingga kepada semua guru yang mengajar saya di sekolah ini. Jasa guru memang tak dapat saya balas. 

Okay, terima kasih sudi baca dan jangan lupa tinggalkan komen anda supaya saya dapat ke blog anda.



Regards,


Nota:

Setiap entri dalam blog ini adalah idea dan hasil tulisan saya. Mama selaku Admin Blog akan screen (tapis) / edit gambar, perkataan / ayat yang kurang sesuai supaya saya belajar menggunakan struktur ayat yang betul dalam penulisan. Oleh itu, dalam entri saya kemungkinan ada tulisan warna biru (penambahan) atau strike di mana ianya pembetulan ayat / perkataan dari mama saya. Harap maklum.

Saya sangat hargai sokongan dari pembaca. Terima kasih.
Share:

6 comments:

  1. Nampaknya sesi persekolahan awal tahun ni ditangguhkan lagi.
    SFH (Study From Home) ajelah nampaknya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak pasti lagi atuk sebab tempat saya di Negeri Sembilan PKPB.
      Mungkin 20.1.2021 saya mula sekolah secara bersemuka.
      Kena ikut SOP ketat.

      Delete
  2. Sedih tidak dapat bertemu rakan-rakan kali terakhir.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sedih, tapi kami ada group WhatsApp.
      Mama create Fb saya supaya saya dapat keep in touch dengan kawan-kawan lama.

      Delete
  3. Sama macam anak acik, diminta pulang buku pada minggu akhir persekolahan..

    ReplyDelete
  4. Alhamdullillah.. dan selamat menempuh Form 1.. dan akan berjumpa ramai kawan-kawan baru dan cikgu baru. Belajar rajin-rajin :-)

    ReplyDelete

Nota:

Setiap entri dalam blog ini adalah idea dan hasil tulisan saya. Mama selaku Admin Blog akan screen (tapis) / edit gambar, perkataan / ayat yang kurang sesuai supaya saya belajar menggunakan struktur ayat yang betul dalam penulisan. Oleh itu, dalam entri saya kemungkinan ada tulisan warna biru (penambahan) atau strike di mana ianya pembetulan ayat / perkataan dari mama saya. Harap maklum.

Saya sangat hargai sokongan dari pembaca. Terima kasih.

Hot News

Popular Posts

Copyright © The Redza Channelz | Powered by Blogger Design by ronangelo | Blogger Theme by NewBloggerThemes.com