A Blog Expressing My Happiness Through Daily Lifestyle, Hobby And Simple Living.

Saturday, May 9, 2020

Ibu Bapa Sebagai Model

IBU BAPA  SEBAGAI MODEL | Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera kepada semua pembaca blog saya. Hari ini Slot Motivasi Santai dari Unit Bimbingan dan Kaunseling sekolah telah berkongsi sedikit ilmu kepada pelajar,  so saya post di sini sebagai perkongsian bersama.


Ibu bapa sebagai model

Ibu bapa sebagai model mempunyai nilai diri yang tinggi, mengamalkan cara hidup yang sihat, pemikiran positif, berkemahiran sosial, kemas/anggun dan fleksibel.

Ibu Bapa Sebagai Model - Nak Cemerlang

Kecemerlangan akan tercipta apabila pelajar biasa, daripada keluarga biasa, dengan kecerdasan biasa, belajar di sekolah biasa berusaha secara luar biasa.

Renungan Ibu Bapa Sebagai Model

Renungan
Anak-anak tidak dilahirkan terus berjaya, bahagia, pandai, menang...Anak-anak juga tidak dilahirkan terus gagal, menderita, kecewa, jahil, kalah...Tetapi anak-anak mempunyai potensi untuk kedua-duanya.

Selain itu, cikgu saya sentiasa turut berpesan kepada pelajar dan mendoakan semoga kita semua sihat sejahtera dan selamat daripada segala wabak terutama penyakit Covid ini. Sayangilah diri dan keluarga kerana anda sangat berharga dan bernilai di dunia ini.



Regards,



Share:

6 comments:

  1. Ibu bapa yang membantu anak-anak untuk berjaya.

    ReplyDelete
  2. terima kasih perkongsian slot ni dik. anak adalah amanah Allah. Ibu bapa main peranan yang besar untuk mencorakkannya~

    ReplyDelete
  3. murid yg sentiasa dimotivasi oleh ibubapa & guru, InshaaAllah, akan berjaya..kadang2 murid itu sendiri mempunyai keinginan yg tinggi untuk berjaya walaupun dari keluarga yg kurang mampu..

    ReplyDelete
  4. betul-betul
    masing2 ada peranan masing2 untuk berjaya

    ReplyDelete
  5. Betul. Anak ibarat kain putih. Ibu bapa lah yang akan mencoraknya.

    ReplyDelete
  6. Semoga berjaya dunia dan akhirat. Menjadi anak yang berguna dan berbakti pada kedua ibu bapa 👍

    ReplyDelete

Nota:

Setiap entri dalam blog ini adalah idea dan hasil tulisan saya. Mama selaku Admin Blog akan screen (tapis) / edit gambar, perkataan / ayat yang kurang sesuai supaya saya belajar menggunakan struktur ayat yang betul dalam penulisan. Oleh itu, dalam entri saya kemungkinan ada tulisan warna biru (penambahan) atau strike di mana ianya pembetulan ayat / perkataan dari mama saya. Harap maklum.

Saya sangat hargai sokongan dari pembaca. Terima kasih.

Hot News

Popular Posts

Copyright © The Redza Channelz | Powered by Blogger Design by ronangelo | Blogger Theme by NewBloggerThemes.com