A Blog Expressing My Happiness Through Daily Lifestyle, Hobby And Simple Living.

Tuesday, April 28, 2020

Adab Menuntut Ilmu

ADAB MENUNTUT ILMU | Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera semua. Hari ini Cikgu Bimbingan dan Kaunseling sekolah saya kongsi pengetahuan tentang adab-adab menuntut ilmu.

Menurut cikgu, ILMU perlu dituntut dengan penuh adab demi meraih keberkatannya hingga penuntut bukan saja mendalami dan menguasai sesuatu bidang atau disiplin, bahkan bersifat merendah diri seperti resmi padi yang semakin berisi, semakin tunduk.

Adab-Adab Menuntut Ilmu

Melalui adab yang dijaga, maka akan terserlah kesungguhan dan usaha dalam menuntut ilmu kerana kedua-duanya tidak dapat dipisahkan. 

Info / Motivasi untuk hari ini  :

Tuntutlah ilmu mulai dari buaian hingga liang lahat - HR. Bukhori

Jom kita sama-sama memupuk adab yang baik dalam menuntut ilmu 😊

#SalamRindu
#StayAtHome 
#SayangiDiri
#staysmileandhappy 
#UnitBimbingan&Kaunseling

Regards,



Share:

8 comments:

  1. Perkongsian yang bermanfaat. Terima kasih Redza :)

    ReplyDelete
  2. Kena ada adab. Baru lah berkat kan.

    ReplyDelete
  3. Perkongsian yang bagus, dik. Apabila kita ada adab dalam menuntut ilmu, barulah ada keberkatan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul, adab penting semasa menuntut ilmu 😊

      Delete
  4. Terima kasih Redza untuk perkongsian yang sangat bermanfaat..

    ReplyDelete

Nota:

Setiap entri dalam blog ini adalah idea dan hasil tulisan saya. Mama selaku Admin Blog akan screen (tapis) / edit gambar, perkataan / ayat yang kurang sesuai supaya saya belajar menggunakan struktur ayat yang betul dalam penulisan. Oleh itu, dalam entri saya kemungkinan ada tulisan warna biru (penambahan) atau strike di mana ianya pembetulan ayat / perkataan dari mama saya. Harap maklum.

Saya sangat hargai sokongan dari pembaca. Terima kasih.

Hot News

Popular Posts

Copyright © The Redza Channelz | Powered by Blogger Design by ronangelo | Blogger Theme by NewBloggerThemes.com