A Blog Expressing My Happiness Through Daily Lifestyle, Hobby And Simple Living.

Tuesday, April 21, 2020

Samyang Cheese Hot Chicken Flavor Ramen Pedas Tak Tertahan

SAMYANG CHEESE HOT CHICKEN FLAVOR RAMEN PEDAS TAK TERTAHAN | Saya baru pertama kali makan Samyang Cheese Hot Chicken Flavor Ramen ni walaupun dah ramai buat review. Tak kisah nak share juga  walaupun tertinggal keretapi, hehehehe

Bila lama terkurung mulalah rasa nak makan macam-macam padahal ramen bukan makanan kegemaran saya tapi bila kawan-kawan semua dah rasa Samyang Cheese ni saya pun teringin makan. Mereka kata sedap.

Samyang Cheese Hot Chicken Flavor Ramen

Apa itu ramen?

(in Japanese cuisine) quick-cooking noodles, typically served in a broth with meat and vegetables.

Saya pula penggemar cheese. Parents saya tak suka cheese lembek dalam mee. Dapatlah saya makan sebekas ramen ni seorang diri saiz big bowl, hehehe

Samyang  Cheese Hot Chicken Flavor Ramen

Saya prepare sendiri ramen ni. Mula-mula tebuk 3 lubang di bahagian segitiga untuk keluarkan air tapi jangan buka dahulu sebelum isi air panas. Selepas itu, buka suku bahagian tutup bekas dan isi air panas. Tutup semula penutup bekas, tindih dengan pinggan. Tunggu sampai mee kembang. Bila mee dah kembang, buka bahagian penutup kecil 3 segi tu dan buang air yang ada sampai mee kering.


Ramen sedia untuuuk dimakan

Kemudian masukkan perencah, gaul rata dan sedia untuk dimakan. Berdebar masa mula suap mee ke dalam mulut. Ini gambar sebelum makan samyang.

Off topic, rambut panjang dan tebal. Serabut dah sebenarnya, rimas rambut panjang.


Berdebar masa mula suapan pertama

Ini pula gambar lepas habis makan ramen dengan mulut comot dan peluh menitik. Malu sebab mulut comot lepas makan dan minum susu.


Selepas makan ramen pedas 

Pendapat saya, Samyang Cheese Hot Chicken Flavor Ramen ni pedas sangat tapi masih terasa cheese. Saya terpaksa minum susu segar sejuk segelas dan makan timun untuk hilangkan pedas. Puas hati sebab dapat rasa ramen ni.

Okay, itu sahaja cerita saya.
Terima kasih sudi baca pengalaman saya makan Samyang Cheese Hot Chicken Flavor Ramen.
Jangan lupa share komen pembaca di bawah ini.




Regards,



Share:

12 comments:

  1. Pernah makan. Memang pedas tapi sedap. Ketagih juga makan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ya addicted. Susah nak berhenti masa makan. Serik sekejap. Tak tau bila akan repeat.

      Delete
  2. pedas mmg xla. dah stop mkn pedas 😅

    ReplyDelete
  3. Betul ke gambo tu Redza? Dan Redza ke yg tulis blog ni.... Mcm tak percaya je hahhaha...
    Nampak mcm sedap pulak! Tetiba pulak aunty rasa teringin

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betulah itu saya aunty. Saya draft content blog selepas itu mama saya akan edit ikut bahasa yang sesuai. Blog ini mama buat untuk baiki penulisan Bahasa Melayu saya.

      Delete
  4. Pernah cuba yang pek hitam tu. Memang tak tahan podeh. Yang ni belum cuba lagi.

    ReplyDelete
  5. kalau acik nie memang surrender lah.. tak tahan pedas.. Mahu berguling nanti.. hehehe..
    ohsem redza dapat habiskan..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalau tak tahan better jangan cuba nanti sakit perut aunty.
      Setakat cuba pertama kali okay lah aunty, hehehe

      Delete
  6. Kejap,awak Redza pemilik blog umur berapa? Bagusnya ada blog dan pandai menulis. keep it up!

    setakat ni pernah makan samyang tak tahu perisa apa,itupun adik bg rasa sikit,mmg tak nak beli sbb mahal. T_T tp mee segera paling sedap bg saya,Maggie Pedas Giler Ayam Bakar atau Ghost Pepper tu..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ya saya pemilik blog, umur saya 12 tahun.
      Mama saya Admin blog ini so dia akan monitor entri dan edit mana yang perlu sebab ayat saya kadang-kadang tak betul.

      Saya pun suka makan Maggie Pedas Giler Ayam Bakar, bila-bila saya akan buat review. Ghost Pepper memang tak berani cuba takut sakit perut.

      Delete

Nota:

Setiap entri dalam blog ini adalah idea dan hasil tulisan saya. Mama selaku Admin Blog akan screen (tapis) / edit gambar, perkataan / ayat yang kurang sesuai supaya saya belajar menggunakan struktur ayat yang betul dalam penulisan. Oleh itu, dalam entri saya kemungkinan ada tulisan warna biru (penambahan) atau strike di mana ianya pembetulan ayat / perkataan dari mama saya. Harap maklum.

Saya sangat hargai sokongan dari pembaca. Terima kasih.

Hot News

Popular Posts

Copyright © The Redza Channelz | Powered by Blogger Design by ronangelo | Blogger Theme by NewBloggerThemes.com