A Blog Expressing My Happiness Through Daily Lifestyle, Hobby And Simple Living.

Thursday, April 30, 2020

Terapi Muzik

TERAPI MUZIK | Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera. Salam Sayang Anak yang baik lagi cerdik kata Cikgu Bimbingan dan Kaunseling sekolah saya melalui applikasi WhatsApp

Helllooooo...  

Apa khabar anak-anak yang disayangi dan dirindui. Alhamdulillah dan syukur kita masih diberikan kesihatan yang baik. Cikgu kongsi Info / Motivasi untuk hari ini tentang 7 jenis terapi yang boleh diamalkan di rumah bersama keluarga, terapi pertama TERAPI MUZIK.

Terapi Muzik
Saya pun suka dengar muzik sambil membaca komik atau ketika waktu lapang. Betul apa yang cikgu kata, mendengar muzik dapat menenangkan jiwa. Saya suka dengar lagu dari Alan Walker, Marshmello dan beberapa artis lain.

Cikgu ada beritahu terdapat 6 lagi terapi lain selain muzik tapi cikgu kata STAY TUNED FOR NEXT THERAPY... Hurrrrmmm kita bersambung. Jumpa lagi dalam entri akan datang.

#LoveUrself
#KeepPositifguys
#StayAtHome 
#staysmileandhappy 
#UnitBimbingandanKaunseling



Regards,



Share:

14 comments:

  1. Betul tu muzik menghiburkan jiwa.

    ReplyDelete
  2. ada yg kajian mngatakan kalau dgr muzik klasik seperti Beethoven, Mozart, boleh meningkat daya ingatan sbb high pitch..tapi saya suka muzik yg soothing..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Baru saya tahu. Terima kasih kongsi pendapat 😊

      Delete
  3. Muzik membantu juga dalam menaikkan mood gembira saya...

    ReplyDelete
  4. rasa tenang je kalau dengar musik sambil buat kerja.laju je keja

    ReplyDelete
  5. suka juga dengar muzik untuk terapi diri :)

    ReplyDelete
  6. Muzik perlu bila nak workout atau beriadah (*tp kalau jogging di luar elakkan pasang muzik terlalu kuat,risau kita kurang peka dgn keadaan sekeliling)

    ReplyDelete

Nota:

Setiap entri dalam blog ini adalah idea dan hasil tulisan saya. Mama selaku Admin Blog akan screen (tapis) / edit gambar, perkataan / ayat yang kurang sesuai supaya saya belajar menggunakan struktur ayat yang betul dalam penulisan. Oleh itu, dalam entri saya kemungkinan ada tulisan warna biru (penambahan) atau strike di mana ianya pembetulan ayat / perkataan dari mama saya. Harap maklum.

Saya sangat hargai sokongan dari pembaca. Terima kasih.

Hot News

Popular Posts

Copyright © The Redza Channelz | Powered by Blogger Design by ronangelo | Blogger Theme by NewBloggerThemes.com