A Blog Expressing My Happiness Through Daily Lifestyle, Hobby And Simple Living.

Friday, April 3, 2020

First Time Main Bowling

FIRST TIME MAIN BOWLING | Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera kepada pembaca semua. Bila berkurung begini mula rindu dengan kenangan bersama kawan-kawan. Hari ini saya nak cerita tentang #throwback semasa kali pertama saya bermain bowling. Parents saya tak biasa main bowling. Papa saya tak boleh layan permintaan saya main bowling sebab lengan papa masuk besi sebab kemalangan manakala mama saya tak minat main bowling. So kalau saya nak main bowling kena pujuk Mak Su. Mak Su terror main bowling dan pernah mewakili universiti dalam pertandingan bowling.

Ole Ole Super Bowl Mydin Mall di Seremban 2

Jadi pada 28 Julai 2019 tahun lalu merupakan kali pertama saya bermain bowling sebab itu saya kena cerita dalam blog ini sebagai kenangan. Kawan sekolah saya mengajak saya bermain bowling di pusat bowling Ole Ole Super bowl di Mydin Mall Seremban 2. Mama hantar saya ke sana.

Nama kawan saya Akeef. Dia bosan kerana setiap kali abangnya ada pertandingan bowling, dia pasti duduk termenung teman abang dia berlatih. Bila Akeef mengajak saya bermain bowling, saya beritahu Akeef, saya tak pandai main bowling tetapi dia  setuju untuk mengajar saya.

Akeef sedang mengajar saya cara membuat lontaran

Sebelum bermain bowling, saya perlu memakai kasut bowling khas yang disewa di situ. Saiz kasut saya paling kecil iaitu saiz 4. Akeef pesan supaya bawa stoking sendiri untuk keselesaan.

Lontaran pertama

Itu lontaran pertama saya, hehehe jangan gelak tau. Saya rasa sangat awkward dan kaku tetapi happy. Mujur bola tak masuk longkang.

Bola sedang berguling 

Selepas lontaran pertama saya mula ada keyakinan diri dan bertambah seronok.

Mula ada keyakinan diri

Maka mula tak sabar tunggu giliran.. Ini pula gaya Akeef  yang sudah biasa bermain bowling. Bowling merupakan hobi Akeef sekeluarga.

Akeef sedang menunjukkan gaya tersendiri

Terasa sungguh cepat masa berlalu padahal dah 2 jam. Saya sangat teruja dan rasa ingin repeat semula bermain bowling. Saya lupa ambil gambar jumlah mata terkumpul.

Selepas bermain bowling, saya belanja Akeef makan di A&W sementara tunggu mama fetch me home. Pengalaman ini akan menjadi kenangan hidup saya.

Okay itu sahaja cerita saya.
Terima kasih sudi baca.
Byee...

Regards,

Share:

0 Comments:

Post a Comment

Nota:

Setiap entri dalam blog ini adalah idea dan hasil tulisan saya. Mama selaku Admin Blog akan screen (tapis) / edit gambar, perkataan / ayat yang kurang sesuai supaya saya belajar menggunakan struktur ayat yang betul dalam penulisan. Oleh itu, dalam entri saya kemungkinan ada tulisan warna biru (penambahan) atau strike di mana ianya pembetulan ayat / perkataan dari mama saya. Harap maklum.

Saya sangat hargai sokongan dari pembaca. Terima kasih.

Hot News

Popular Posts

Copyright © The Redza Channelz | Powered by Blogger Design by ronangelo | Blogger Theme by NewBloggerThemes.com